Ta branża w Polsce od kilku lat rośnie w siłę. Kliniki dentystyczne, medycyny estetycznej czy chirurgii plastycznej samodzielnie starają promować za granicą i w ten sposób pozyskać nowych klientów. Niektóre korzystają z pomocy pośredników sprowadzających turystów medycznych do Polski.
Serwis www.cosmedictravel.com to nowość na rynku firm pośredniczących w sprowadzaniu turystów medycznych do Polski. Czym się wyróżnia? – Przede wszystkim szeroką ofertą – obcokrajowiec wchodząc na jedną z kilku wersji językowych wybiera spośród kilkudziesięciu ofert w największych miastach w Polsce. Chce zrobić liposukcję akurat w Krakowie – sprawdza oferty klinik z Krakowa – chwali Tomasz Zdun, koordynator projektu Cosmedic Travel. – Wyróżnia nas też mnogość wersji językowych. Podstawową i domyślną wersją jest wersja angielska. Mamy też wersję szwedzką, norweską, włoską, hiszpańską, niemiecką, rosyjską – dodaje.
Szybki wzrost
Turystyka medyczna to branża, która zdecydowanie się rozwija. – Gdyby porównać to, co działo się w niej 10 lat temu, a obecnie – widać duży postęp, choć nie jest to jeszcze to, czego byśmy oczekiwali. Większy odsetek naszych zagranicznych klientów to wciąż Polacy mieszkający na obczyźnie. Z roku na rok jest coraz lepiej, natomiast nie osiągnęliśmy jeszcze podziału – 50 proc. pacjentów polskich i 50 proc. zagranicznych – mówi Monika Piziorska, dyrektor kliniki Medical Hair.
– Takie systemy jak Cosmedic mają przyszłość. Jestem bardzo zadowolona ze współpracy z serwisem. Klienci zagraniczni, którzy decydują się na zabieg chirurgiczny są zdani sami na siebie, w obcym kraju, często potrzebują kogoś, kto ich poprowadzi od początku do końca, a dzięki Cosmedic taką opiekę mają – dodaje.
Medical Hair świadczy usługi z zakresu transplantacji włosów. – Nasi klienci to przede wszystkim mężczyźni w bardzo szerokim przedziale wiekowym, od młodych po panów po 70-latków. Coraz częściej pojawiają się też kobiety, które mają problem np. z zakolami. Jeśli chodzi o pacjentów trafiających do nas z Cosmedic, to są to Polacy pracujący zagranicą, mieszkający na stałe w Polsce oraz obcokrajowcy – opowiada Monika Piziorska.
Właściciele klinik nastawionych na zagranicznych klientów chętnie korzystają z nowinek takich jak Cosmedic. – Największym atutem serwisu jest możliwość zaprezentowanie swojej oferty osobom, które już od jakiegoś czasu rozważają przyjazd do Polski w celach stricte zabiegowych. Tym sam platforma Cosmedic zwiększa szanse na pozyskanie zagranicznego klienta i umożliwia bardziej efektywną komunikację – wylicza Anna Czepita, menager krakowskiego Centrum Kosmetyczno-Dermatologicznego DER-MED.
Zachód leczy się w Polsce
Kto najczęściej odwiedza Polskę w celach turystyczno – medycznych? – Portal www.cosmedictravel.com działa dopiero od 8 mc ale z naszych doświadczeń wynika, że najczęściej Polskę w celach medyczno – kosmetycznych odwiedzają Skandynawowie, Anglicy, Irlandczycy, Włosi, Hiszpanie. Odwiedzają oni największe miasta w Polsce – Kraków, Warszawę, Szczecin, Gdańsk, Wrocław – informuje Tomasz Zdun.
Klientki warszawskiej Kliniki Ambroziak z zagranicy to typowe turystki medyczne.
– Przylatują tanimi liniami – mają zarezerwowane i odliczone pieniądze wyłącznie na zabieg, który zamówiły i nie dadzą się namówić na żaden inny – mówi Michał Korolczuk, menager Kliniki Ambroziak.
– Ze względu na bardzo szeroką ofertę Centrum, klienci zagraniczni decydują się najczęściej na rozpoczęcie kompleksowego programu leczenia. Największe zainteresowanie budzą zabiegi przeciwstarzeniowe i anti-aging, zabiegi laserowe, m.in.: depilacja laserowa Light Sheer Duet, usuwanie blizn, zmarszczek i przebarwień za pomocą lasera Sciton oraz bezinwazyjna metoda usuwania tkanki tłuszczowej systemem Coolsculpting by ZELTIQ – mówi Anna Czepita z DER-MED-u.
Klienci z zagranicy chętnie korzystają nie tylko z usług typowo „beauty” ale również tych, których celem jest poprawa stanu zdrowia.
– W naszej klinice główne zabiegi, które wykonują klienci zagraniczni to liposukcje
i wewnątrznaczyniowe leczenia żylaków – mówi Karolina Wójciak z Kriocentrum w Otwocku.
Krakowska klinika dentystyczna INDEXMEDICA powstała w 2005 roku (kiedy Polska weszła do Unii – przyp. red.) i od początku była nastawiona na klientów z zagranicy. Dziś większość pacjentów to osoby spoza Polski. – Pacjenci krajowi i zagraniczni korzystający z najwyższej jakości leczenia stomatologicznego przeprowadzanego przez doświadczonych lekarzy specjalistów w jednej z najnowocześniejszych prywatnych klinik w Krakowie i to wszystko w rozsądnej cenie – ta idea towarzyszyła twórcom INDEXMEDICI od samego początku – mówi Jadwiga Szymeczko, menadżer kliniki.
Po pierwsze reklama
Jak dużo wysiłku trzeba włożyć w pozyskanie zagranicznego klienta?
– Promocja musi być szeroko zakrojona i zintegrowana. W naszym przypadku jest ona nakierowana na zwiększenie wejść na stronę, a tu z kolei na przełożenie tych wejść na zamówienia – zdradza project manager Cosmedic Travel. Obecność na znakomicie wypozycjonowanych (płatnych) serwisach turystyki medycznej, ePR, indywidualne działania SEO i SEM, zaplecze SEO i SEM dla każdej wersji językowej strony – to część działań podejmowanych przez serwis w celu przyciągnięcia nowych klientów.
– Pojawienie się w cosmedictravel.com jest bezpłatne, poza tym oferujemy pomoc przy tłumaczeniu oferty na język angielski. Dobrze sprofilowana oferta od razu jest zauważana prze klientów i pojawiają się zapytania – opisuje Tomasz Zdun.
There are no comments